Nejčastější otázky

FAQ - nejčastější otázky

  • Mohu kombinovat různé dezény na jedné nápravě?

V žádném případě. Na jedné nápravě musí být identické pneumatiky. Tzn. stejného výrobce, dezénu i rozměru. Na různých nápravách mohou být pneu různé, ale stejné konstrukce. Tedy radiální. Nedoporučujeme však používat např. na přední nápravě směrové pneu (s šípovitým dezénem) a na zadní nesměrové pneu. Může to negativně ovlivnit chování vozu na vozovce

  • Kdy přezout na zimní či letní pneumatiky?

Hranicí přezouvání sezónních pneu je 7°C. Pod touto hranicí letní pneumatiky tuhnou a ztrácí přilnavost k vozovce. Tak se zvyšuje riziko nehody. Pokud tedy denní teploty klesnou pod 7°C nastává pro motoristu ten pravý čas přezout na zimní pneumatiky.Krajně nedoporučujeme čekat až na poslední chvíli. Vyhnete se tak tradičním návalům v pneuservisech, ale hlavně předejdete riziku nehody, které je ve chvíli napadnutí prvního sněhu či příchodu prvních mrazů nejvyšší.Na jaře je hranice stejná - pokud celodenní teploty dlohodobě stoupnou nad 7°C. Dlouhodobě proto, že musíte počítat s možností jarních mrazíků.

  • Je vhodné použít pouze 2 zimní pneu na hnanou nápravu?

Jednoznačně nedoporučujeme. Při zimním obutí pouze hnané nápravy extrémně vzrůstá riziko smyku. Je to možná horší varianta než letní pneu v zimě. Řidiči totiž podléhají falešné představě bezpečí a mnohem víc riskují.

  • Jaké rozměry pneumatik mohu na svém voze používat?

Předepsaný rozměr pneumatik pro Váš vůz je uveden v technickém osvědčení vozidla. Zde máte také uvedeny alternativní rozměry schválené výrobcem. Pokud však chcete provést alternativní záměnu za rozměr, který není uveden v technickém osvědčení vozidla, je nutno nejdříve konzultovat tuto záměnu s výrobcem vozidla a po té nechat změnu potvrdit do technického osvědčení vozidla. Databázi schválených i alternativních rozměrů Vám rádi poskytneme u nás na prodejně ve Vranovicích.

  • Jaká je záruční lhůta na pneumatiky?

Platná zákonná záruční doba je dva roky od zakoupení. Prodloužená záruční doba platí dalších 12 měsíců, maximálně však pět let od data výroby. Navíc u nás můžete získat pojištění pneumatik proti náhodnému poškození zcela zdarma!

  • Je v zahraničí jiná minimální hloubka dezénu?

1,6mm

Belgie, Norsko, Bulharsko, Poldko, ČR, Portugalsko, Dánsko, Rakousko, Finsko, Řecko, Francie, Slovinsko, Itálie, Španělsko, Švédsko, Německo, Velká Británie, Nizozemí

1,0mm

Slovensko, Chorvatsko, Maďarsko

  • Jsou na zimu vhodnější užší pneu?

To záleží na tom, v jakých podmínkách vůz převážně používáte. Pro zimní podmínky - sníh či rozbředlý sníh jsou vhodnější užší zimní pneu, které se lépe prořezávají k pevnému podkladu zajišťujícímu lepší záběr. Pokud Váš vůz v zimě používáte především ve městě či na dálnicích s převážně suchými či vlhkými vozovkami, jsou vhodnější širší zimní pneumatiky.

  • Co znamená RF u popisu pneumatiky?

Zkratka RF nebo také XL označuje takzvaně zesílenou pneumatiku . Tato pneumatika má oproti klasickým pneu zesílenou konstrukci = větší nosnost a je vhodná obvzláště pro dodávky nebo podobně upravné automobily.

  • Kolik musí mít dobrá zimní pneumatika dezénu?

Pro správnou účinnost zimních pneu na Vašem autě je vhodné používat pneumatiky s dezénem vyšším než je minimálních zákonných 1,6mm. Čím je pneumatika více ojetá, tím se prodlužuje brzdná dráha vašeho vozidla a to zvláště na mokru nebo na sněhu. Odborníci proto doporučují u zimních pneu minimální hloubku dezénu 4mm. Zimní pneumatiky s dezénem nižsím jsou pak vhodné např. pro dojetí v létě. Pro srovnání: Nové pneumatiky mají 8mm dezénu.

  • Kdy vzniká aquaplaning a jak ho nejlépe zvládnout?


Nebezpečí aquaplaningu hrozí většinou v dešti nebo po něm,kdy se na silnici vytvářejí kaluže a
dlouhé vodní plochy. Mezi vozovkou a běhouny pneumatik vznikne vodní klín a drážky v běhounu
již nestačí vodu odvádět. Pneumatiky nepřiléhají k vozovce a po vrstvě vody začnou klouzat. Riziko
aquaplaningu stoupá, má-li vůz ojeté pneumatiky. Častěji tento jev začíná u předních kol a v
případě předního pohonu se projevuje náhlým nárůstem otáček motoru. Zejména při brzdění pak
vozidlo nejde řídit. Ještě nebezpečnější je, postihne-li aquaplaning zadní kola. Zpočátku totiž
necítíte žádný příznak, ale jakmile kola ztratí přilnavost, záď vozu začne klouzat a tlačí se dopředu.
Vůz jde okamžitě do smyku a zvládnout jej lze jen velmi obtížně. Jak si při aquaplaningu poradit?
Držte pevně volant, kola rovně a pokud se vám podaří, tak vyšlápněte spojkový pedál. Samozřejmě
nebrzděte a nepřidávejte plyn.Je totiž lepší vyčkat,až pneumatiky znovu získají kontakt s vozovkou.

 

  • Proč je nutné přezouvat pneumatiky?

Letní pneumatiky v chladném počasí tvrdnou, ztrácejí adhezi a nejsou schopny zajistit plynulý a bezpečný pohyb vozidla. Zimní pneumatiky se naopak v létě sjíždějí mnohem rychleji.

  • Kdy je nejlepší přezout pneumatiky?

Na zimní pneumatiky doporučujeme přezouvat, pokud teplota klesne pod 7 stupňů.
Na letní pneumatiky doporučujeme přezouvat, pokud teplota vzroste nad 7 stupňů.

  • Jak správně používat dvě sady kol?

Pokud chcete mít dvě sady kol, nechte je vždy před montáží vyvážit na profesionální vyvažovačce. Vyvažování pneumatik je nutné, protože běžným ježděním se mění rozložení váhy pneumatik i disků. Disky jsou navíc často poškozeny a je nutné je opravit, vyrovnat.

  • Je nutné plnit pneumatiky dusíkem?

Není to nutné. Obecně se dusíku připisují tyto vlastnosti: 

  • pohodlnější jízda
  • delší životnost
  • nižší hluk
  • Hloubka dezénu pneumatiky!

Je rozhodující vždy, nejen v zimě. Nedoporučujeme kupovat již používané pneumatiky. Kromě nevyhovující hloubky dezénu jsou často špatně skladované, zpuchřelé nebo jinak poškozené.

 

 

Facebook

To se mi líbí

^